سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه چیز با انفاق کاستی گیرد، جز دانش . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات


بازدید امروز :4
بازدید دیروز :6
کل بازدید :89426
تعداد کل یاداشته ها : 72
103/2/8
9:37 ع
بیشتر عینک ها برای این ساخته می‌شوند که بینایی را بهتر کنند یا مانع از این بشوند که چشم از تابش مستقیم نور آفتاب آسیب ببیند، اما شرکت ژاپنی NEC، عینکی ساخته که زبانهای خارجی را ترجمه میکند.
این ابزار، ظاهری شبیه عینک دارد اما در آن از لنز خبری نیست. تصویر کلمات تقریبا به طور همزمان ترجمه شده و با یک پروژکتور کوچک به قرنیه چشم منعکس می‌شود. بنا به گفته NEC، دو نفر که با دو زبان مختلف حرف می‌زنند، می‌توانند با استفاده از این عینک هوشمند به راحتی با یکدیگر گفتگو کنند. این شرکت هنگام طراحی این وسیله، که Tele Scouter نام دارد، فروشندگان کالا یا کارمندانی را مد نظر داشته که وظیفه جوابگویی به سوالات مشتریان را دارند.
 
علاوه بر ویژگی فوق، از این وسیله میتوان برای کارهایی جذاب تر مانند ترجمه همزمان استفاده کرد. در این حالت، میکروفونی که در قاب عینک جاسازی شده صدای دو نفری را که در حال گفتگو هستند ضبط می کند، آن را به نرم افزار ترجمه و سیستم برگردان صدا به متن منتقل می کند و بعد ترجمه را به قاب عینک پس می‌فرستد. در حالی که کاربر، ترجمه آن چه را به او گفته شده می‌شنود، متن گفته ها را نیز مانند زیر نویس فیلم روی قرنیه چشمش دریافت می‌کند.
سخنگوی شرکت ان ایی سی می‌گوید: از این سیستم میتوان برای گفتگوهای محرمانه ای که حضور مترجم به لحاظ امنیتی صلاح نیست، استفاده کرد. وی افزوده است: کاربران همچنین می‌توانند بدون هیچ مانعی، چهره طرف مکالمه خود را مشاهده کنند زیرا متن تنها به بخشی از شبکیه چشم آن‌ها تابیده می‌شود.

مطلب مشابه خرید عینک


منبع : Salamatnews.com